• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Je 16e MVNO lanceren – omdat het kan of omdat het slim is?

en wat heeft het met 5G te maken?

18-10-2023
simkaart sim sms
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

De economie piept en kraakt in zijn voegen, de online omzetten kelderen en dan besluit je 15e 16e MVNO te lanceren. Is dat gewaagd of juist super slim?

simkaart sim smsHet is oktober, dus van een 1 april grap is geen sprake. De Duitse mobiele aanbieder Drillisch heeft in een week tijd twee nieuwe merken gelanceerd. Daarmee heeft het nu 16 actieve MVNO labels. Met die dubbele actie heeft het bedrijf weer voor de nodige persaandacht gezorgd. Op veel plekken wordt de vraag gesteld waarom en dan in het bijzonder waarom nu?

Verzadigd aanbod

De waarom vraag snapt iedereen. In Nederland kun je als MNO met een half dozijn MVNO merken de complete markt bedienen, doe dat maar 3 (het aantal MNO’s) en je ziet een verzadigde aanbodzijde. Drillisch is actief in markt die ongeveer 5 keer groter is. Dat er ruimte is voor een grotere aantal brands voor mobiele telecommunicatie is nog te volgen. Maar ook hier geldt dat elke telco al een handvol MVNO’s en specifieke doelgroep merken heeft. Dus waar is dan de ruimte om in een week tijd 2 nieuwe merken te lanceren?

De timing is bijzonder, het feestje van Drillisch vindt plaats in de week dat cijfers over de Duitse economie voor vette krantenkoppen zorgen. De online retailomzet van het laatste kwartaal is bijna 14 procent gedaald ten opzichte van een jaar geleden. De inflatie remt nog steeds de kooplust van de consument en online merkt dat harder dan de supermarkt om de hoek. Is dat dan het juiste moment nog weer een prijsvechter in de markt te zetten?

Slim

Misschien is het inderdaad erg slim wat dit bedrijf doet en is iedereen dit niet snapt erg dom (vrij naar Louis van Gaal). De nieuwste simkaart uit de stal van Drillisch kent namelijk een opvallende abonnementsstructuur: 1 maand of 24 maanden. Wie gaat voor het “semi prepaid” model is nog steeds een klant, die aantallen tellen mee in de omvang van het hele bedrijf waardoor het marktaandeel groter lijkt dan het in werkelijkheid is. De klanten die voor 24 maanden kiezen vormen een constante bron van inkomsten. Klanten afsnoepen van de concurrentie zou wel eens de achterliggende drijfveer kunnen zijn, niet echte first-timers over de streept trekken.

Meer klanten (in welke vorm dan ook) levert meer inkoopkracht voor de komende onderhandelingen met de MNO’s. Daarnaast is het een manier om op termijn het 5G netwerk van de moeder 1&1 in een klap te kunnen vullen met veel klanten door elke MVNO over te hevelen.

Tags: 5Gmobiele communicatie

GerelateerdeBerichten

Cellnex-vierkant-logo

Cellnex en ODIDO samenwerking vernieuwd en uitgebreid

2025/07/25
Odido Peter Gijzenberg 1_G3_light

Peter Gijzenberg van Odido over 5G Internet voor Bedrijven

2025/07/21
Volgend bericht
netgear-RS700_G1_400

NETGEAR lanceert Nighthawk-router met WiFi 7

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon